6 Ocak 2018 Cumartesi

Konuşan Evler Döşeyelim


Evler; modern zamanın otelleri, eski zamanların devingen yaşam alanları. Evler bir çeşit şablon görevi görüyor zamanımızda. Bizim şablonumuz, kimliğimizin şablonu ya da ait olduğumuz kesimin şablonu. Evler, evler, evler… Modern zamanda dokunun yüzeyden bakılıp anlaşılamadığı evler. Konuşamayan evler var çokça, konuşamadığı için donukluktan kurtulamayanlar…
ev dekorasyonu
Konuşan Evler Dekorasyonu

Eviniz Ne Söylüyor?
Eviniz ne söylüyor, siz ne anlıyorsunuz? Elbette herkes evini itinayla döşüyor. Falanca kişinin evinden daha gösterişli bir ev için uğraşıyor. Ama neye göre, kime göre? Eviniz bittiğinde size ne söylüyor? Ev sahibim, ne kadar da özentisin mi diyor yoksa ben neyim şimdi mi?
Yeni gelin evleri gibi bulduğunuzu doldurdunuz mu içine? Nasıl nefes alacaksınız şimdi? 150 çocuklu(olmayacağını düşündüğüm için olmayacak bir rakam vermeyi düşündüm.) aile gibi eviniz size ne söylüyor anlayabilecek misiniz? Kalabalıklar içinde kaybolmak mı istediğiniz? Sadeleşin işte, çok da zor değil ya… Sadeleşin ve kurtulun karmaşadan. Ancak o zaman konuşan evlere sahip olabilirsiniz. Yetmez ama başlangıç için ilk seçeneğiz bu. Merdivenin ilk basamağı bu. Daha söyleyelim de karmaşadan kurtulun ve duvarlarınız ne söylüyor, koltuklarınız kime sesleniyor bir dinleyin?
ev dekorasyonu
konuşan evler

Şöyle Bir Manzara Olabilir Sizinki
Koltuklar Konuşuyor: Ey ev sahibem, sen beni aldın getirdin buraya ama ben otantik dağ köylerine renk katmak için yapıldım. Ustam beni dağ sümbüllerinin arasında hayal etmiş. Sen ki çok uzaksın benim memleketimden. Anlamazsın dilimden.
Sehpalar Konuşuyor: Ey ev sahibem, benim imajinasyonum klasik İngiliz evleri düşünülerek yapıldı. Oysa sen hiç yaklaşamayacak kadar uzaksın benim doğduğum yerlere. Sırf gösteriş uğruna aldın getirdin beni bu daireye.
Perdeler Konuşuyor: Ey ev sahibem, ben ki çok okuyan, çok izleyen, modern ve elit bir tasarımcının elinden çıktım. Oysa sen her gün bana gün arkadaşlarınla günün dizilerini izletiyorsun. Hak mı bana bu yaptığın? Ben buraya ait değilim. Şimdi sökülelim ve gidelim buralardan!
Evinizin Sizinle Konuşsun

Açık ve net söylüyorum ki kendi kültürünüze ve yaşam tarzınıza uygun eşyalar seçin. Onlara işkence etmeyin. Ait oldukları yerde durmalarına izin verin. Böylece onların sohbetine siz de katılabilirsiniz. Dilinden anlayabilir, dokusunu çözebilirsiniz. Sizin de konuşan evleriniz olur. Ne zaman ne istediklerini bilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder